2020-09-16 12:22Press release

Yngre medarbejdere vil skifte arbejdsgiver til fordel for bedre personalegoder

Benify's Benefit and engagement rapportBenify's Benefit and engagement rapport

I dagens kamp om talent er den bedste måde for virksomheder at tiltrække sig yngre medarbejdere, at tilbyde en attraktiv samling af personalegoder. Det er så vigtig en faktor, at de fleste yngre medarbejdere ligefrem overvejer at udskifte deres arbejdsgiver til fordel for et bedre udbud af personalegoder. Det er et af resultaterne i The Benefits and Engagement Report: En Europæisk arbejdsgiver guide til employee experience i år 2020 – en undersøgelse bestilt af den prisvindende HR-tech platform for personalegoder, Benify, og udført af det globale opinion og datafirma, YouGov. Undersøgelsen udforsker hvilke medarbejderfordele og personalegoder, der er vigtigst for forskellige medarbejdergrupper, hvordan personalegoder er relateret til employee engagement, og hvilken effekt HR-tech platforme har på værdsættelsen af personalegoder og den overordnede employee experience.

Yngre medarbejdere er meget nemmere at tiltrække med et attraktivt udbud af personalegoder end ældre medarbejdere er. Faktisk mener ni ud af ti medarbejdere, som er under 30 år, at de ville overveje at skifte arbejdsgiver til fordel for et bedre udbud af personalegoder. Denne opdagelse vedrører både mænd og kvinder over hele Europa, på tværs af forskellige industrier.

Flere virksomheder forstår vigtigheden af at tilbyde personalegoder, som ikke bare støtter op om medarbejderne på arbejdet, men også i deres privatliv. ”Arbejdsgivere leder efter måder at støtte deres medarbejdere i alle aspekter af deres liv. De seneste år har man kunne se en stigning i udbuddet af ”blødere” personalegoder relateret til det sted, du arbejder, såsom børnepasning på arbejdspladsen, samt særligt nedsatte tilbud, hvis du arbejder for en detailhandler”, siger Katie Goodwin, chef for Client Relations International, Benify.

Omkring undersøgelsen
Undersøgelsen blev udført i april 2020 af YouGov, på vegne af Benify, i form af et anonymt online spørgeskema med omkring 5.000 deltagere på +18 år i Storbritannien, Tyskland og Sverige. Hvis du har lyst til at læse hele rapporten, så kontakt ylva.eriksson@benify.com, PR & Marketing Manager, Benify.

Benify blev stiftet i Sverige i 2004. I dag tilbyder Benify markedets førende globale medarbejderfordele- og samlede belønningsplatform med tusindvis af kunder og over 2 millioner brugere over hele verden. Læs mere på benify.dk.