2021-05-25 14:50Press release

Bijna de helft van alle Nederlandse werknemers zegt dat ze vanuit huis willen werken

Deze bevinding wordt onthuld in The Future of Work Report: Employee Benefits and Work Trends in Europe - een studie waarin onderzocht wordt welke gevolgen de pandemie heeft gehad op hoe we werken, wat werknemers zeggen te willen, en wat de toekomst van werk zal zijn. Het onderzoek werd uitgevoerd door YouGov, een wereldwijd opererend bedrijf voor publieke opinie en gegevens, in opdracht van de bekroonde leverancier van technologie op het gebied van secundaire arbeidsvoorwaarden, Benify.

Op de vraag of de werknemers in de toekomst meer thuis zouden willen werken, antwoordde in Nederland het derde grootste aantal werknemers "ja" (45%), na Duitsland (49%) en Frankrijk (46%).

42% van de Nederlandse deelnemers zei dat ze 41-60% van de tijd thuis zouden willen werken, wat de populairste keuze was. Slechts 3% van de werknemers zei niet vaker dan één keer per week thuis te willen werken.

Over deze bevindingen zegt Roderick Arts, Country Manager bij Benify in Nederland:

“Wat we zien is een trend, niet alleen hier in Nederland maar wereldwijd, waarbij werknemers meer flexibiliteit en de mogelijkheid om vanuit huis te werken zoeken. Hoeveel van de tijd werknemers thuis werken, verschilt van bedrijf tot bedrijf, van werknemer tot werknemer. In elk geval is het duidelijk dat werken op afstand, inclusief thuiswerken, de toekomst heeft."

Over het onderzoek
Het onderzoek is in het eerste kwartaal van 2021 door YouGov uitgevoerd in opdracht van Benify in de vorm van een anonieme online enquête met meer dan 58.000 deelnemers van 18 jaar en ouder in het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Denemarken, Duitsland, Frankrijk en Nederland.

Benify is in 2004 opgericht in Zweden. Tegenwoordig biedt Benify het toonaangevende wereldwijde platform voor beloningen en arbeidsvoorwaarden met 1.500+ klanten en meer dan 2 miljoen gebruikers wereldwijd. Ontdek meer op benify.com